İkinci el piyasasında bahar hareketliliği! 500 bin TL altı araçlara talep yükseldi

Yılın ilk çeyreğinde ikinci el otomobil pazarının lideri yüzde 51’lik oranla C segmenti oldu. Bu sınıfta dikkat çekenler ise Fiat, Renault ve Toyota şeklinde sıralandı. İkinci el pazarına arz edilen araçların yüzde 49’u dizel yüzde 28’i benzinli motorlardan oluşurken, aylık fiyat endeksi ortalaması ise 785 bin TL olarak açıklandı. Eğer ikinci el araç araştırıyorsanız bu haber tam size göre…
İlkbaharın kendini hissettirdiği son günlerde ikinci el araç piyasasına olan ilgi artmaya devam ediyor. Sektörün iki önemli oyuncusu yılın ilk çeyreğini özetleyen raporlarla ikinci el otomotiv pazarı hakkında önemli veriler paylaştı. VavaCars’ın yayınladığı analiz raporlarına göre söz konusu dönemde ana trend C segmentinde ilerlemeye devam etti. İlginin en çok toplandığı markaları Renault, Volkswagen ve Fiat olarak sıralayan şirket, yüzde 51’lik oranıyla C segmenti modellerin pazarda liderliğini açıkladı.
DONANIM SEVİYELERİ YÜKSELİYOR
C segmentinde, en çok satılan otomobiller ise Fiat Egea, Renault Megane ve Toyota Corolla olarak sıralandı. Bu sınıfın toplam satışlarda başı çekmesinin yakıt ekonomisi, geniş iç hacmi ve aile kullanımı için uygunluğu olarak sıralayan VavaCars Ticari Grup Başkanı Serdıl Gözelekli, "Son dönemde ikinci el otomobil pazarında, ekonomik ve yakıt tasarrufu sağlayan modellerin tercih edilme oranı arttı. Ayrıca gün geçtikçe ikinci ele arz edilen araçların donanım seviyelerin yükseldiğini görüyoruz. Bu müşteri nezdinde cazibeyi artıran bir unsur." dedi.
PASSAT POPÜLERLİĞİ KORUYOR
VavaCars’ın analizlerine göre B segment ikinci el otomobiller arasında ise en çok Renault Clio, Volkswagen Polo ve Hyundai i20 modelleri ön plana çıkarken D segmentinde ise Volkswagen Passat, Skoda Superb ve BMW 320 gibi segmentin geleneksel modeller önceliğini sürdürmeye devam ediyor.
ARA LİMİT 500 BİN TL
Öte yandan sektörün önemli online platformlarından arabam com tarafından yayınlanan verilerine göre, 500.000 TL’ye kadar olan araçların ilan oranı %37,3’e yükselmiş durumda. 1.000.000 TL üzerindeki araçların ilan oranı %25,3’e gerilerken 5 yaşa kadar olan araçların ilan oranı %27, 6-9 yaş aralığındaki araçların ilan oranı %16, 10-15 yaş aralığındaki araçların oranı ise %27 olarak açıklanıyor. 20 yaş ve üzeri araçların ilan oranı bir önceki aya göre %1,3 puan artarak %16,2’ye yükselmiş durumda.
DÖVİZ YÜKSELİŞİ FİYATLARA YANSIDI
Arabam com CEO’su Önder Oğuzhan, konuyla ilgili yaptığı açıklamasında Ramazan Bayramı öncesi dönemde ikinci el araç piyasasında belirgin bir hareketlilik yaşandığını dile getirerek; "Döviz kurlarındaki artışla birlikte ilan fiyatlarında da yukarı yönlü bir eğilim gözlemledik. Ancak fiyatlara enflasyon etkisiyle baktığımızda, şubat ayına kıyasla reel anlamda bir gerilemeden söz etmek mümkün. Nisan ayında ise, bu hareketliliğin daha da ivme kazandığını görüyoruz." ifadelerini kullandı.
DİZEL ARAÇLARA İLGİ AZALIYOR
Pazara arz edilen ilanlarda motor hacmi 1201-1400 cm³ aralığındaki araçların ilan oranının %30’a yükseldiğin, raporunda belirten arabam com, en yüksek payın %48 oranla 1401-1600 cm³ arasındaki motor hacmine sahip araçlarda olduğunu açıkladı. Sisteme yeni giren ilanlar yakıt tipine göre incelendiğinde ise dizel araçların oranında düşüş gözlemlendi.
Şubat ayında %49,7 ile en yüksek seviyeye çıkan dizel araç ilanları, mart ayında %48,3’e gerilerken, buna karşılık benzinli araçların ilan oranı artarak %28,5’e ulaştı. Elektrikli ve hibrit araçların oranları ise sabit sayılabilecek seviyede seyrettiği bildiriliyor.